Turkije 03-2024

26 maart 2024 - Fethiye, Turkije

Da​​​​​g 1 - donderdag 21-03-2024. Om 04:00 uur John opgepikt in Almere en doorgereden naar Schiphol. Met een uur vertraging om 08:00 uur het luchtruim gekozen richting Istanbul. Na een goede vlucht de huurauto opgehaald. We hadden net genoeg benzine om het eerste tankstation te halen. Daar wat te eten genomen (broodje hamburger met patat) en op pad richting Troje. Om 19:15 uur ingecheckt bij het hotel, de prima kamer bekeken en op zoek naar een bar in het centrum. Na een aantal biertjes in een heel gezellige bar het hotel weer opgezocht en gaan slapen. Morgen weer een drukke dag.

Dag 2 - vrijdag 22-03-2024. Heerlijk geslapen en in het hotel lekker ontbijtje genomen tussen allemaal schoolkinderen die ook gast waren. De auto opgehaald en richting de oudheden van Troje gereden. Helaas was het paard "under construction" en wel zodanig dat je goed moest kijken of het wel een paard was. De opgravingen bekeken en naar het museum geweest. Was erg leerzaam en mooi. Daarna in de auto gestapt en op weg naar Selçuk. Ingecheckt in het hotel waar we de enige gasten waren. Direct tegenover het hotel was een moskee en dat hebben we gemerkt de volgende morgen. In het centrum een biertje gepakt en daarna in een luxe turks restaurant gegeten.

Dag 3 - zaterdag 23-03-2024. Om 06:00 uur gewekt door de moskee, daarna nog even doorgeslapen en een ontbijtje genomen in het hotel. Naar Efeze gereden en daar de afgravingen bekeken. Op het terrein een Turkse thee gedronken en via een bergweg telijk de afgelegen plaats bezocht waar moeder Maria haar laatste jaren heeft doorgebracht. Op de plaats van het huis is nu een kapel gebouwd. Het geheel was heel indrukwekkend. Na dit bezoek de auto weer in naar Fethiye. Onze koffers in het appartement gebracht en via de boulevard een hapje gaan eten bij Ametist, een paar biertjes gedronken en ons mandje opgezocht.

Dag 4 - zondag 24-04-2024. Na een ontbijtje bij Ametist boodschappen gedaan bij de supermarkt en afgereisd richting Barry en Debby waar we heel hartelijk werden ontvangen.

Dag 5 - maandag 25-03-2024.

Dag 6 - dinsdag 26-03-2024.

Jouw reactie